پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228580
اخبار واژگوني اتوبوس دانش‌آموزان
اعلام آخرين وضعيت مصدومان/حرکت شبانه براي اردوها ممنوع نيست
تاریخ انتشار : 1396/06/11 07:50:03
نمایش : 1715
واژگوني اتوبوس دانش آموزان هرمزگاني در جاده داراب مطابق آمار پزشکي قانوني ۹ کشته و ۳۴ مصدوم برجاي گذاشت؛ به دنبال اين حادثه رئيس‌جمهور دستور پيگيري داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، واژگوني اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگاني در حوالي داراب مقارن با ساعت سه و ۵۸ دقيقه صبح امروز جمعه رخ داد. اين دانش آموزان دختر در مقطع راهنمايي و دبيرستان مشغول به تحصيل و از رودان و ميناب براي شرکت در  مسابقات نخبگان و فرزانگان در حال حرکت به سمت شيراز بودند.

جزئيات اخبار اين حادثه را در اين گزارش مي‌خوانيد.

۰۲:۰۱ حرکت شبانه اتوبوس برابر دستورالعمل اجرايي اردوها ممنوع نيست

دانش هاشمي پور مدير کل آموزش و پرورش هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت : حرکت شبانه در آيين نامه جديد که حدود پنج سالي است اجرا مي‌شود بلامانع اعلام شده، منتها با رعايت ضوابطي چون تعداد رانندگان و مسائل فني اتوبوس که کنترل آن برعهده دستگاه‌هاي ذيربط است.

۰۱:۱۰ مهلت سه روزه براي گزارش

وزير آموزش و پرورش در گفتگو با صدا و سيما گفت: ۷ نفر از دانش آموزان، يک نفر از همکارانم در آموزش و پرورش و کمک راننده فوت شده اند و ۳۴ نفر زخمي هستند. دانش آموزاني که در داراب بودند عمومأ حالشان خوب بود به جز دو دانش آموز که در آي سي يو بودند و منتظر عمل جراحي بودند، حال عمومي بقيه نسبتاً خوب بود همچنين ۵ دانش آموز با بالگرد به شيراز منتقل شدند که ۳  نفر از نظر وضعيت جسمي خوب نبودند.


بطحايي درباره علل بروز اين حادثه نيزگفت: مواردي نياز به بررسي بيشتر داشت که از عوامل مربوط خواستيم ظرف سه روز آينده گزارش کارشناسي دقيقي را در اين خصوص ارائه دهند که چرا در اين وقت شب اتوبوس را حرکت دادند در حالي که شايد اين اتفاق مي‌توانست در روز بيفتد و ديگر نيازي به حرکت در نيمه شب نبود. دوم آنکه بايد بررسي شود که آيا اتوبوس حامل دانش‌آموزان از ايمني لازم و کافي برخوردار بوده است يا خير که قرار شد همه اين موارد تا سه روز آينده به صورت مکتوب به بنده ارائه شود.


۲۳:۵۱ دانش آموزان بازمانده ازحادثه داراب به آغوش خانواده بازگشتند

معاون سياسي امنيتي فرمانداري شهرستان ميناب از بازگشت سه دانش آموز مينابي کاروان ۲۴ نفره که از حادثه داراب به سلامت ماندن به آغوش خانواده هاي خود خبرداد.


۲۳:۴۱ اصلاح فرايند اردوها حوادث را کاهش مي دهد

وزير آموزش و پرورش گفت: با اصلاح در فرايند اردوها  امکان کاهش  حوادث نظير اتوبوس دانش آموزان هرمزگاني وجود دارد.


۲۱:۲۳ انتقال پيکر دانش آموزان هرمزگاني به بندر عباس

مهدي فيض معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش گفت: پيکر ۷ دانش آموز حادثه واژگوني اتوبوس هرمزگان در داراب به بندر عباس منتقل شد.


۲۰:۵۰ مراسم تشييع دانش آموزان متوفي مينابي يکشنبه برگزار مي شود

فرماندار شهرستان ميناب گفت: مراسم تشييع دانش آموزان متوفي در حادثه داراب با حضور مسئولان، مردم و خانواده هاي دانش آموزان متوفي يکشنبه از مسجد جامع تا چهار راه بسيج واز آنجا تا بهشت زهرا برگزار مي‌شود.


۱۹:۲۰ مصدومان واژگوني اتوبوس به غير از يک نفر وضعيت پايداري دارند

قائم مقام وزير بهداشت گفت: به دليل رسيدگي هاي انجام شده، خارج از صحنه تصادف هيچگونه مورد فوتي نداشتيم و يه غير از يک نفر مابقي در شرايط پايداري قرار دارند.

ايرج حريرچي گفت: يکي از مجروحان قطع اندام فوقاني و تحتاني، يکي ديگر از دانش آموزان قطع اندام فوقاني دارد، دو مجروح آسيب در مهره کمر دارند و يکي ديگر از آنها آسيب جدي از ناحيه صورت ديده است.


۱۹:۱۴ دولت در جريان حادثه اتوبوس دانش آموزان از هيچ قصوري نمي گذرد

سيد محمد بطحايي وزير آموزش و پرورش در حاشيه عيادت از دانش آموزان حادثه ديده واژگوني اتوبوس در جمع خبرنگاران بيان کرد: سوالات متعددي پيرامون اين حادثه وجود دارد.

وي ادامه داد: سوالهاي ما اين است که چرا اتوبوس شب حرکت کرده و اينکه اتوبوس استانداردهاي ايمني  لازم را دارد و يا راننده گواهي لازم را داشته و از سرعت مطمئنه برخوردار بوده است يا نه که بايد مورد بررسي قرار گيرد.

وي گفت: چه حادثه ديدگان و چه افرادي که جانشان را از دست دادن مثل فرزند ما هستند و نه وزارت آموزش و پرورش و نه دولت از هيچ قصوري نخواهد گذشت.

وزير آموزش و پرورش گفت: در اين راستا اگر کوتاهي صورت گرفته باشد بايد با شدت برخورد صورت گيرد.

وي همچنين گفت: رييس جمهور محترم در ابتداي صبح در تماس تلفني خواستار پيگيري جدي موضوع شدند و طي هماهنگي هاي انجام شده با وزارت بهداشت موضوع پيگيري شد.


۱۹:۱۱ يادداشت وزير بهداشت

در بخشي از يادداشت سيدحسن هاشمي آمده است: اميدوارم تکرار حوادث تلخي از اين دست، آنها را به اموري عادي تبديل نکند و ايمن‌سازي مسيرهاي شهري و بين شهري، استفاده از وسايل نقليه ايمن و پيشگيري از خطاهاي انساني، هرچه سريع‌تر در دستور کار دستگاه‌هاي ذي ربط قرار گيرد و براي اجراي اين مهم، بر اساس برنامه‌اي مدون، اقدامي سنجيده آغاز و تا انجام، پيگيري شود.


۱۹:۰۰ علت واژگوني اتوبوس دانش آموزان اعلام شد

سرهنگ احمد احمدي رييس پليس راه استان فارس گفت: علت واژگوني اتوبوس بي احتياطي و عدم توجه کافي به جلو ناشي از خستگي و خواب آلودگي از جانب راننده اتوبوس که در مسيرهرمزگان به شيراز در حرکت بود تشخيص داده شد.


۱۸:۳۷ آخرين وضعيت درمان حادثه ديدگان

قائم مقام معاون درمان دانشگاه از انجام ۳۰ مورد سي تي اسکن، ۷۲ مورد xray ، پنج مورد MRI و ۱۶مورد سونوگرافي براي مصدومان اين حادثه خبر داد و گفت: همچنين براي همه بيماران، آزمايش هاي پاراکلينيکال پانل تروما، انجام شده است.

عبدالخالق کشاورزي ادامه داد: ۱۴ دانش آموز نيز تا ساعاتي ديگر و پس از تکميل دوره تحت نظر و انجام آزمايش هاي لازم ترخيص مي شوند و ۶ عمل جراحي انجام شده و پنج عمل ديگر نيز در برنامه انجام تا ساعاتي ديگر است.


۱۸:۰۴ وزير آموزش و پرورش از دانش آموزان مصدوم هرمزگاني عيادت کرد

در پي واژگوني اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگاني که قصد عزيمت به شيراز را داشتند که منجر به مرگ ۹ نفر و مصدوميت تعدادي ديگر شد، وزير آموزش و پرورش امروز با حضور در بيمارستان داراب از  مصدومان حادثه عيادت و دلجويي کرد.

 


۱۷:۵۱ فيلم اظهارات پدر يکي از دانش آموزان مجروح حادثه

پدر يکي از دانش آموزان اتوبوس واژگون شده مي‌گويد که چرا اتوبوس دانش آموزان ساعت ۲۳ به سمت فارس حرکت کرده است.

 
 
 

۱۷:۴۳ پيام تسليت نماينده ولي فقيه

آيت الله نعيم آبادي نماينده، ولي فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در پيامي، جان باختن تعدادي از دانش آموزان هرمزگاني در حادثه واژگوني اتوبوس را تسليت گفت.


۱۷:۳۷ جهانگيري دستور بررسي حادثه را صادر کرد

در پي جانباختن تعدادي از دانش آموزان هرمزگاني در سانحه واژگوني اتوبوس، معاون اول رييس جمهور در پيامي ضمن تسليت به ملت ايران و خانواده هاي آنان، از مسولان ذيربط خواست تا ضمن بررسي علت بروز اين حادثه ناگوار به وضعيت آسيب ديدگان و مصدومان سريعا رسيدگي شود.

 متن کامل پيام جهانگيري به شرح ذيل است: حادثه تلخ و غم انگيز واژگوني اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگاني در شهرستان داراب که منجر به جانباختن و مصدوم شدن تعدادي از دانش آموزان عزيزمان شد، موجب تأثر و تألم فراوان شد. اين مصيبت غمبار را به ملت ايران، مردم شريف استان هرمزگان و به ويژه خانواده هاي اين عزيزان صميمانه تسليت مي گويم و از مسئولان ذي ربط به خصوص وزراي محترم آموزش و پرورش، راه و شهرسازي و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مي خواهم ضمن رسيدگي فوري به وضعيت آسيب ديدگان و مصدومان با بررسي دقيق علت بروز اين حادثه ناگوار، در اسرع وقت نتيجه را به اطلاع مردم بزرگوار ايران برسانند.


۱۶:۴۷ تصاوير روند خدمات رساني به دانش آموزان

خدمات رساني به دانش آموزان حادثه واژگوني اتوبوس در بيمارستان نمازي شيراز در حال انجام است.

 

 

براي مشاهده ساير تصاوير اينجا کليک کنيد.


۱۶:۱۸ دانش آموزان هرمزگاني شنبه تشييع مي شوند/ اعلام عزاي عمومي

استاندار هرمزگان از تشييع دانش آموزان هرمزگاني در روز شنبه خبر داد.

جاسم جادري در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هفت دانش آموز هرمزگان به همراه مربيشان شنبه عصر در بندرعباس تشييع خواهند شد.

وي بيان کرد: بعد از مراسم تشييع، هر دانش آموز به شهر خودش منتقل خواهد شد.

استاندار هرمزگان بيان کرد: روز شنبه عزاي عمومي اعلام شده است.


۱۵:۴۲ دو دانش آموز مصدوم قطع عضو و يک نفر آسيب نخاعي

سخنگوي علوم پزشکي شيراز گفت: ۲ دانش آموز مصدوم در بيمارستان داراب قطع عضو شدند.

دکتر احمد رضا زاده در گفت و گو با مهر، افزود: طبق آخرين اطلاعات جمع شده در خصوص وضعيت دانش آموزان حادثه ديده در شهرستان داراب، تاکنون ۲ دانش آموز با قطع عضو مواجه شدند.

وي ادامه داد: يک دست و يک پا از اين ۲ مصدوم قطع شد و يک نفر ديگر نيز دچار آسيب نخاعي شده است.


۱۵:۴۰ وزير آموزش و پرورش وارد شيراز شد

 وزير آموزش و پرورش به منظور عيادت و سرکشي از دانش آموزان هرمزگاني مصدوم شده در حادثه واژگوني اتوبوس وارد شيراز شد.

همچنين مردم شهرستان داراب نيز از صبح امروز براي کمک به مصدومان حادثه، در حال اهداي خون هستند.


۱۵:۳۷ کنسرت رضا صادقي در بندرعباس لغو شد

در متن پيام رضا صادقي آمده است: «عادت ندارم بر خلاف نگاه قلبم ببينم، با تمام احترام و باور قلبي و اجازه مردم نازنين شهـرم کنسرت امشب رو موکول مي کنيم به زماني ديگر به احترام و هـمدردي با خانواده داغ ديده هاي حادثه دختران معصوم هـرمزگاني ام. ممنونم از تهيه کنندگان و دست اندرکاران کنسرت امشب که همراه اين باور و تصميم بودن ... تمام قلبم براي اين دختران پاک و معصوم مچاله شد.»


۱۴:۲۵ دادگستري فارس براي حادثه واژگوني اتوبوس پرونده تشکيل مي دهد

 در پي وقوع حادثه تصادف اتوبوس دانش آموزان هرمزگاني در شهرستان داراب رئيس کل دادگستري استان فارس دستور تشکيل پرونده و رسيدگي سريع و انجام اقدامات  قانوني در اين خصوص را صادر کرد.

علي القاصي با بيان اينکه ۵ نفر از مصدومان با اورژانس هوايي به شيراز اعزام شده اند از عيادت و بررسي آخرين وضعيت مصدومان حادثه در بيمارستان توسط مسئولان قضايي شهرستان  خبر داد و ضمن تأکيد بر درمان  سريع  حادثه ديدگان افزود: در خصوص متوفيان حادثه نيز تأکيدات لازم در راستاي تسريع اقدامات قانوني، احراز هويت ، بررسي علل فوت و تحويل به خانواده ها به  پزشکي قانوني استان ابلاغ شده است.

وي همچنين از بازداشت راننده اتوبوس به دستور دادستان شهرستان داراب خبر داد و تصريح کرد: دستور انجام تست مرفين والکل صادر شده است.


۱۴:۱۷  کميسيون عمران مجلس پيگير حادثه تصادف دانش‌آموزان

رئيس کميسيون عمران مجلس از ورود اين کميسيون براي رسيدگي به عوامل واژگوني اتوبوس دانش‌آموزان خبر داد و گفت: نيروهاي امدادي بدون وقفه به کمک مصدومان بپردازند.

محمدرضا رضايي  در گفت و گو با خبرنگار مهر ادامه داد: کميسيون عمران مجلس با ورود به اين حادثه‌ دلخراش علل آن را بررسي و ضمن برخورد با عامل يا عاملان گزارشي به مجلس ارائه مي‌کند.


۱۴:۰۹ آمار قطعي فوتي‌ها ۹ نفر است

 مدير کل بحران استانداري فارس از روند درمان  مناسب و گسترده دانش آموزان هرمزگاني  خبر داد.

حسن فياض پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در اين حادثه ۵ نفر با بالگرد به بيمارستان هاي شيراز منتقل شدند.

وي بيان کرد: بقيه مصدوماني که نياز به دريافت خدمات درماني داشتند به بيمارستان هاي داراب و جنت شهر انتقال يافتند.

مدير کل بحران  استانداري فارس آمار قطعي تا اين لحظه از کشته شدگان را ۹ نفر اعلام کرد و گفت: روند درماني به خوبي و با کيفيت مناسب در حال انجام است و تمام ارگان هاي مربوطه نيز پاي کار هستند.


۱۴:۰۲ معاون وزير: با مقصران حادثه برخورد مي کنيم

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش گفت: با وزير آموزش و پرورش عازم داراب هستيم تا متوجه شويم که آيا سازمان دانش‌آموزي از آيين‌نامه تخطي کرده يا کوتاهي از راننده بوده است.


۱۴:۰۱ استاندار هرمزگان عازم داراب شد

 استاندار هرمزگان جهت رسيدگي به وضعيت دانش آموزان هرمزگاني حادثه ديده در سانحه واژگوني اتوبوس، عازم شهرستان داراب در استان فارس شد.


۱۳:۲۰ وزير آموزش و پرورش عازم داراب شد

وزير آموزش و پرورش، رئيس سازمان دانش آموزي و قائم مقام وزير بهداشت براي پيگيري وضعيت دانش آموزان حادثه ديده هرمزگاني عازم داراب شدند.


۱۳:۱۷ جزئيات حادثه به روايت قائم مقام سازمان دانش آموزي

قائم مقام سازمان دانش آموزي به تشريح جزئيات حادثه ناگوار براي دانش آموزان هرمزگاني در اخرين اردوي امسال اين سازمان پرداخت.

محمد عليگو قائم مقام سازمان دانش آموزي با اظهار تاسف از سانحه تصادف اتوبوس دانش آموزي اظهار داشت: قرار بود اردوي تشکيلاتي سازمان دانش آموزي ويژه دانش آموزان دختر متوسطه با جمعيت ۱۰۰۰ نفري از امروز  در شيراز برگزار شود که سهم استان هرمزگان حدود ۱۲۰ دانش آموز بوده است.

وي درخصوص زمان سانحه تصريح کرد: مقارن ساعت ۴ بامداد يکي از سه اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگاني، دچار سانحه شد و در همان ساعات اوليه، مسئولين سازمان دانش آموزي و آموزش و پرورش استان در محل حادثه حضور پيدا کردند و جلسه هماهنگي انتقال مصدومين و چگونگي  رسيدگي به وضعيت دانش آموزان را بررسي کردند.

عليگو افزود: متأسفانه در اين سانحه دلخراش۱۰دانش آموز به همراه مربي و راننده در دم فوت مي کنند و ۳۲ دانش آموز ديگر نيز تحت مراقبت هاي پزشکي در بيمارستان قرار ‌گرفتند.

وي با بيان اينکه اتوبوس حامل دانش آموزان از مجموعه مورد تاييد سازمان حمل و نقل جاده اي تهيه شده است، ادامه داد: قبل از هرگونه سفري اتوبوس از لحاظ فني و راننده از جهت سلامت مورد تاييد راهنمايي و رانندگي قرار مي گيرد و وزارت آموزش و پرورش بدون بررسي اين شرايط تاييد مراکز قانوني، به هيچ عنوان از اين اتوبوس ها استفاده نخواهد کرد.


۱۳:۰۸ فيلم انتقال ۴ تن از مصدومان حادثه

 

 
 
 

 


۱۲:۵۴ پيام تسليت رئيس مجمع نمايندگان هرمزگان

حسين هاشمي رئيس مجمع نمايندگان استان هرمزگان در پيامي جان باختن دانش آموزان هرمزگاني در مسير بندرعباس به شيراز را تسليت گفت.


۱۲:۴۸ اعلام سرعت اتوبوس در زمان حادثه

رييس پليس راه راهور ناجا جزئيات لحظه واژگوني اتوبوس ولوو حامل دانش‌آموزان در شيراز را اعلام کرد و گفت: اتوبوس حادثه ديده مجهز به سامانه سپهتن بود.

سردار محمد حسين حميدي  با اشاره به اين که اتوبوس حادثه ديده داراي سامانه سپهتن (سامانه نظارت و پايش تردد ناوگان حمل و نقل عمومي) بوده است گفت: برابر اطلاعات اين سامانه سرعت اتوبوس در لحظه تصادف ۸۶ کيلومتر بر ساعت و مجاز بوده است.

وي افزود: همچنين راننده متوفي اين حادثه حدود يک ساعت و نيم رانندگي خود را با اتوبوس آغاز کرده بود ولي به نظر مي‌رسد پيش از حادثه استراحت لازم را نداشته است.

وي تصريح کرد: برابر اطلاعات سامانه سپهتن راننده و خودرو مذکور پيش از اين تخلف نداشته‌اند اما برابر اطلاعات دريافتي اتوبوس به دليل خستگي و خواب آلودگي راننده به پايه پل برخورد و پس از آن به يک طرف واژگون شده است که همين شدت برخورد موجب مرگ ۱۰ تن و مجروحيت ۳۵ تن شده است.


۱۲:۴۳ نماينده وزير بهداشت عازم شيراز شد

معاون کل وزارت بهداشت، براي پيگيري وضعيت مصدومان حادثه واژگوني اتوبوس دانش آموزان هرمزگاني، عازم شيراز شد.

با دستور وزير بهداشت، دکتر ايرج حريرچي معاون کل وزارت بهداشت به منظور رسيدگي به وضعيت مصدومين سانحه واژگوني اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگاني عازم شيراز شد.


۱۲:۴۰ همه ظرفيت ها براي رسيدگي به وضعيت مجروحان حادثه بسيج شد

مديرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: همه ظرفيت ها براي رسيدگي به وضعيت مجروحان حادثه دلخراش تصادف دانش آموزان هرمزگاني که صبح جمعه به وقوع پيوست، بسيج شده است.

دانش هاشمي پور که در لحظات اوليه وقوع حادثه عازم منطقه شد، افزود: به دنبال اعلام خبر دلخراش واژگوني اتوبوس حامل دانش آموزان عضو گروه فرزانگان استان هرمزگان که به منظور شرکت در اردوي ملي فرزانگان عازم شيراز بودند، بلافاصله معاونان و کارشناسان اداره کل اموزش و پرورش به محل حادثه اعزام شدند و روند رسيدگي فوري به حادثه ديدگان را دنبال کردند.


۱۲:۳۰ جزئيات لحظه واژگوني اتوبوس ولوو

در تصويري که از سوي پليس راهور ناجا منتشر شده است جزئيات لحظه واژگوني اتوبوس ولوو حامل دانش‌آموزان در شيراز با سامانه سپهتن مشخص شد.


۱۲:۱۸ پيام تسليت استاندار هرمزگان در پي جان باختن دانش آموزان هرمزگاني

 استاندار هرمزگان با صدور پيامي جان باختن جمعي از دانش آموزان هرمزگاني در حادثه واژگوني اتوبوس در شهرستان داراب را تسليت گفت.

دستورات لازم براي بررسي دلايل و همچنين رسيدگي فوري به مصدومان اين حادثه صادر شده و اين موضوع به طور جدي از سوي مسئولان استان پيگيري خواهد شد.


۱۱:۳۰ واکنش وزير آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش در پيامي توئيتري ضمن تاکيد بر پيگيري سريع وضعيت دانش آموزان هرمزگاني از سفر به داراب خبر داد.

 


۱۱:۰۳ جزئيات واژگوني اتوبوس ولوو حامل دانش آموزان در شيراز

رييس مرکز اطلاعات و کنترل ترافيک پليس راهور ناجا گفت: در پي واژگوني يک دستگاه اتوبوس ولوو حامل ٤٥ دانش آموز در شمال استان فارس ۱۱ تن جان باختند.

سرهنگ نادر رحماني در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حوالي ساعت ٤:٢٦ بامداد جمعه يک دستگاه اتوبوس ولوو با ٤٥ سرنشين حامل دانش آموزان دختر شهرستان هاي رودان و ميناب که از بندرعباس به سمت شيراز در حال تردد بود، در محور داراب - بندرعباس واژگون شد.

وي افزود: متاسفانه در اين حادثه ١٠ تن کشته و ٣٥ تن مجروح شدند که ٢٢ تن از مجروحان سرپايي و ١٣ تن بستري شدند که ٣ تن از مجروحان بستري قطع عضو شده اند.

رييس مرکز اطلاعات و کنترل ترافيک پليس راهور ناجا گفت: برابر گزارشات اوليه ماموران پليس راه استان خستگي و خواب آلودگي راننده علت اين حادثه ناگوار بوده است.


۱۱:۰۰ تصاويري از حادثه اتوبوس دانش آموزان هرمزگاني


۱۱:۴۰ اسامي مجروحان حادثه اتوبوس دانش آموزان هرمزگاني اعلام شد

حميدرضا شعباني گفت:مهرنوش ناصري، مطهره دلاوري، مينا جمشيدي، شيدا اماني، شيوا مبيني، فاطمه صادقي نسب و زهرا زرنگار دانش آموزان جان باخته اين حادثه تلخ هستند.

شعباني گفت: اين حادثه تعداد ۳۴ مصدوم داشت که تعداد ۳ نفر آنها با اورژانس هوايي به شيراز و دو نفر نيز به فسا اعزام شدند.

رئيس  اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش فارس اسامي مصدومان اين حادثه رابدين شرح اعلام کرد:  خانم ها محدثه ذاکري ( اعزام به شيراز)،زينب شباني - صديقه صادقي ( اعزام به شيراز)-معصومه کرمي زاده (اعزام به فسا)-محدثه شب راه رجايي( اعزام به شيراز)-فائزه ذاکري -سيده فاطمه وحداني -ليلا زبردست -زهرا ذاکري -معصومه خادمي پور -صديقه سولقاني (اعزام به فسا)-آرزو ديدار -مليکا سالاري -زينب رحيمي -زينب جعفري  -فرنگيس خورستان -نيلوفر قائدي -ريحانه بلالي -معصومه محمودي زاده -اسما حسين زاده -زهرا ارجمند -رفيعه سلطاني -طاهره تيما -سارا خادمي -مرضيه نجفي -فاطمه عباس زاده -نازنين روستايي -ساجده ذاکري نژاد -انسيه گلزاري -راضيه عليزاده - فاطمه داوري -فرخنده محمدي نسب -زينب کريمي  -فاطمه نجفي.


۱۱:۲۷ اورژانس در کمتر از ۶ دقيقه در محل حاضر شد

سخنگوي علوم پزشکي شيراز گفت: خودروهاي اورژانس در مدت زمان کمتر از ۶ دقيقه در محل حادثه حاضر شدند.

دکتر احمد رضازاده در گفت و گو با خبرنگار مهر يادآور شد: حال ۱۳ نفر از مصدومين مناسب نيست و ۴ نفر از دانش آموزان نير توسط ۳ بالگرد به شيراز منتقل شدند.


۱۱:۰۸ پزشکي قانوني داراب هويت ۹ کشته شده واژگوني اتوبوس را اعلام کرد

 پزشکي قانوني داراب هويت ۹ کشته شده واژگوني اتوبوس دختران دانش آموز هرمزگاني را تائيد و اعلام کرد.

اسامي به اين شرح زير است: مهرنوش ناصري ، مطهره دلاوري، مينا جمشيدي ، شيدا اماني ، شيوا مبيني ، فاطمه صادقي نسب، زهرا زرنگار، خانم فرهي به عنوان سرپرست ، حميدرضا محبت بخش راننده خودرو که در هنگام واژگوني راننده نبوده است.

راننده ديگر اين حادثه هم اکنون در بازداشت به سر مي برد.


۱۱:۰۵ محل اسکان خانواده دانش آموزان حادثه ديده هرمزگان فراهم است

 سخنگوي آموزش و پرورش فارس گفت: محل هاي اسکان در داراب و شيراز براي خانواده دانش آموزان حادثه ديده هرمزگان فراهم شده است.

حميد شعباني در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: شوراي بحران در آموزش و پرورش فارس تشکيل شده و در اولين اقدام محل اسکان براي خانواده هاي دانش آموزان حادثه ديده هرمزگاني در شيراز و داراب فراهم شده است.

وي ادامه داد: ۴ دانش آموز حادثه ديده به بيمارستان نمازي و رجايي شيراز منتقل شدند.

سخنگوي آموزش و پرورش فارس يادآور شد: گروه هاي مشاورين به محل حادثه و بيمارستان ها اعزام شدند تا در خدمت خانواده هاي حادثه ديده باشند.


۱۰:۳۹ خواب آلودگي علت وقوع حادثه است/ احتمال قطع نخاع برخي مصدومان

مديرکل بحران استانداري فارس گفت: طبق بررسي هاي به عمل آمده خواب آلودگي راننده علت بروز حادثه واژگوني اتوبوس دانش آموزان هرمزگاني بوده است.

حسن فياض پور در گفتگو با خبرنگار مهر  در خصوص حزئيات اين حادثه گفت: اين اتوبوس حامل ۴۵  نفر از دانش آموزان راهنمايي و دبيرستان مناطق رودان و منياب استان هرمزگان بوده که براي شرکت در مسابقات فرزانگان و نخبگان عازم شيراز بوده اند.

وي بيان کرد: اين اتوبوس در نزديکي جنت شهر داراب واژگون شد که منجر به مرگ ۱۱ تن و مصدوميت مابقي سرنشيان شد.

مدير کل بحران استانداري فارس با اشاره به اينکه ۲۲ نفر به صوت سرپايي درمان شدند، افزود: ۱۳ نفر بستري هستند و چهار نفر که حال  نامناسبي دارند با بالگرد هاي جهرم، لار و شيراز به مراکز درماني شيراز اعزام شدند.

وي گفت: چهار نفر از اين مصدومان ممکن است قطع نخاع شده باشند.

وي با اشاره به اينکه تعدادي از مسئولان براي رسيدگي به وضعيت دانش آموان به داراب سفر کرده اند، افزود: وزير آموزش و پرورش نيز احتمالا براي سرکشي از دانش آموزان به داراب مي آيد ضمن اينکه معاون درمان علوم پزشکي نيز در اين شهرستان حاضر شده و بنده نيز براي رسيدگي به وضعيت دانش آموزان به داراب رفته ام.


۱۰:۱۱ تعداد کشته هاي واژگوني اتوبوس دختران هرمزگاني به ١١ نفر رسيد

مدير مرکز اورژانس فارس تعداد کشته هاي واژگوني اتوبوس دختران هرمزگاني را  ١١ نفر اعلام کرد.

محمد رضا عالي منش افزود: بلافاصله ١٠ دستگاه آمبولانس اورژانس ١١٥ و پنج دستگاه آمبولانس هلال احمر و آتش نشاني به محل اعزام شدند.اولين آمبولانس در مدت زمان ٩دقيقه به محل رسيد.


۰۵:۴۸ سانحه براي اتوبوس دانش آموزان مينابي

رئيس اورژانس داراب به خبرنگار مهر گفت: اين تصادف ساعاتي پيش در حوالي جاده فتح آباد داراب رخ داده است.

هادي کشاورز بيان کرد: دانش آموزان أهل ميناب و حدودا ١٤ ساله بودند.

تعداد ۱۰ دستگاه خودروي امدادي اورژانس، سه دستگاه از هلال احمر و ۲ دستگاه آتش نشاني به منطقه اعزام شدند.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html